Abroncsot nem a naptári tavasz beálltakor kell cserélni. Sokak nem tudják mikor van itt az ideje, hogy lecseréljék a gumikat. Az optimális a cserére az, ha a hőmérséklet 7 fok fölé kúszik. Ugyanis ekkor már megváltoznak az abroncsok tulajdonságai. Mostanában pedig kifejezetten érdemes odafigyelni a hőmérő higanyszálára, mert elég becsapósak voltak a telek az elmúlt években. Már nincsenek azok a hatalmas mínuszok, mint egy-két évtizeddel ezelőtt.
Természetesen ez még nem indok arra, hogy ne használjunk téli gumit, mert a hőmérséklet sokszor csökken 7 fok alá. Nem kell feltétlenül hó és jég borítsa az utakat ahhoz, hogy felszereljük a megfelelő abroncsokat. A hidegben a nyári gumi összetétele túlságosan szilárd lesz, ezért nagyjából úgy fog viselkedni a jeges, nedves utakon, mint egy korcsolya. Elég egy rossz mozdulat és máris elveszítettük az uralmat az autó felett. A téli gumi ezzel ellenkezően fog viselkedni a melegben.
Elkezd meglágyulni, lomha lesz tőle az autó, a forró aszfalton hamar elhasználódik és a fogyasztásra sincs túl jó hatással, ráadásul fékezésnél sem ideális nyáron a téli gumi. Hogyha eljön az ideje, akkor váltani kell, mert az ördög nyáron sem alszik és már számtalan eset volt arra, hogy egy jó minőségű nyári gumi életeket mentett. Minden évben kemény teszteknek vetik alá több gyártó abroncsait. Ezekből a tesztekből kiderül, hogy melyik tapad a legjobban szárazon, esőben, aszfalton, földes úton, stb. Az ADAC tesztek eredményeit pillanatok alatt megkereshetjük az interneten.
Nem kell mindig a legdrágább gyártó termékét választani, mert sokszor volt már rá példa, hogy egy középkategóriás, jó ár-érték arányú termék is kiválóan teljesített. A kínai gumikra ne bízzuk rá az autónkat és a saját épségünket. Jobb, mint a semmi, de annál nem sokkal. Úgy is mondhatnánk, hogy olcsó húsnak híg a leve. A Dunlop, Baroom, Kleber remek nyári és téli gumikat készítenek, ráadásul egy új szett sem kerül csillagászati összegekbe. Ezekből egyaránt megtalálhatjuk a különféle modelleket a gumidirekt.hu webáruházban.